Informacje

Wigilia Przedszkolna 2021

 

 

WIGILIA W PRZEDSZKOLU - Jaś i Małgosia - Przedszkole Nr. 46 w Gdynia

Święta zbliżają się dużymi krokami, dlatego z radością zapraszamy dzieci na wspólną przedszkolną wigilię,                                                                 która odbędzie się 21.12.2021 / wtorek/ o godzinie 11.00
Zgodnie z tradycją złożymy sobie życzenia, zaśpiewamy kolędy i zasiądziemy do wigilijnego posiłku.

Tego dnia prosimy o ubranie dzieci w odświętne stroje.

 

Podziękowanie za udział w akcji ” Szkoła do Hymnu 2021″

Spotkanie z MIKOŁAJEM

Serdecznie zapraszamy  wszystkie dzieci w dniu 2.12.2021 / czwartek/ o godz.14.00

na przedstawienie  „ List do Świętego Mikołaja”,  a po nim na spotkanie z  Najprawdziwszym MIKOŁAJEM.

W tym dniu prosimy o odświętny ubiór.

 

MKNĄ SANECZKI :: Wiersze dla dzieci, wiersze religijne, baśnie, bajeczki,  opowiadania, poezja dla dorosłych

„Wirusoochrona” akcja edukacyjna

Wojewódzka akcja informacyjno-edukacyjna pt. „Wirusoochrona”

Akcja ma na celu wzmocnienie działań przeciwepidemicznych w placówkach oświatowo-wychowawczych poprzez przeprowadzenie zajęć profilaktycznych dla najmłodszych uczniów, przypominających o przestrzeganiu podstawowych zasad higieny oraz zwrócenie uwagi na znaczącą rolę higieny jako podstawowego środka zapobiegania przenoszenia się wirusów.

W trakcie zajęć dzieci będą mogły pogłębić wiedzę z zakresu zapobiegania chorobom zakaźnym przenoszonym drogą kropelkową, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki koronawirusa i grypy.

Akcji towarzyszy hashtag: #wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

Akcja jest realizowana w Przedszkolu nr 8 we wszystkich grupach wiekowych

Zajęcia z ceramiki

Serdecznie zapraszamy dzieci na zajęcia z CERAMIKI, które odbędą się 28.10.2021/ czwartek/ będziemy wykonywać upominki dla Babć i Dziadków

wpłatę proszę dokonać u nauczycielek grup do dnia 26.10.2021.

 

Sezon zachorowań !!!!! mamo, tato zostaw mnie w domu

Podsumowanie Akcji – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 2021

w dniu 20.09.2021 nasze Przedszkole wzięło udział w Ogólnopolskim Dniu Przedszkolaka

„DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA TO WAŻNE ŚWIĘTO
– UCZCIJMY JE RAZEM TAŃCEM I PIOSENKĄ”

 
       Najważniejsze informacje w liczbach:

  • 2903 zgłoszeń grup/placówek
  • prawie  3000 nauczycieli z całej Polski
  • ponad 72 tysiące dzieci śpiewających i tańczących
  • ponad 500 filmików, zdjęć – relacji z Akcji
  • mnóstwo pozytywnej energii
  • setki zadowolonych, uśmiechniętych dzieci
  • setki kreatywnych, zaangażowanych nauczycieli
  • JEDNA – JEDYNA taka impreza w tym dniu 🙂

Projekt Obywatelski „Biblioteka Marzen ” 2021

Zwracamy się do Państwa z wielką prośbą o wzięcie udziału w tegorocznym budżecie obywatelskim i zagłosowanie na nasz projekt osiedlowy „Biblioteka marzeń. Nowoczesna placówka kulturalna i edukacyjna na Osiedlu Karpackim. Naszym marzeniem jest, aby osiedle Karpackie miało nowoczesną bibliotekę zaopatrzoną w najnowsze pozycje książkowe i audiobooki. Stało się centrum multimedialnym, było miejscem, gdzie będzie można przyjść i spotkać się, zagrać w gry planszowe, czy chociaż zamienić kilka słów z drugą osobą.
Identyfikator projektu osiedlowego 13-OBB001.
Głosować można od 23.09-9.10.2021. Za oddanie głosu serdecznie dziękujemy.
„Kiedy masz jakieś wątpliwości, idź do biblioteki” (Joanne K. Rowling).

 

Może być komiksem przedstawiającym 2 osoby, ludzie stoją, książka i tekst „Zapraszamy do głosowania w Budżecie Obywatelskim Bielska-Białej2022 Bielska- 2022 BIBLIOTEKA MARZEŃ Nowoczesna placówka kulturalna edukacyjna na Osiedlu Karpackim Nowoczesna biblioteka dla naszych mieszkańców Centrum multimedialne Wyposażenie kÄcika dziecięcego Zakup nowych zbiorów książkowych Możliwość organizacji zajęć kulturalnych spotkań autorskich Gry planszowe od 23.09 do 09.10.2021 CłOSOWANiE Zagłosuj online https://obywatelskibb.pl/ BUDŻET OBYWAT BIELSKA-BIAŁE2022 OBYWATELSK Identyfikator projektu osiedlowego: 13-0BB001 Więcej informacji na stronie WwW: https://obywatelskibb.pl/”

Adaptacja dziecka w przedszkolu

Bez płaczu w przedszkolu czy to możliwe? – Kilka słów o adaptacji dziecka do przedszkola.

Moment w którym dziecko przekracza próg przedszkola jest niezwykle ważnym wydarzeniem w życiu całej rodziny. Proces przystosowania do zachodzących w życiu zmian nazywamy adaptacją.

W trakcie adaptacji, zarówno dzieciom, jak i rodzicom towarzyszy całe spektrum różnorodnych emocji. Począwszy od strachu i uczucia niepewności wobec pierwszych dni w nowym, nieznanym miejscu, skończywszy na poczuciu ekscytacji i radości z podejmowania nowych wyzwań oraz nowego etapu w życiu dziecka.

Czym jest adaptacja?

Adaptacja, czyli przystosowanie dziecka do środowiska przedszkolnego jest procesem długotrwałym, złożonym i wielostronnym. Dziecko w tym czasie potrzebuje dużo czasu, zrozumienia i cierpliwości zarówno od rodziców jak i nauczycieli, aby móc przystosować się do nowej dla niego sytuacji. Należy pamiętać, że rodzina jest pierwszym, naturalnym środowiskiem społecznym dziecka, a wraz ze wzrostem i rozwojem poszerza się o przedszkole, szkołę, czy grupę rówieśniczą. Doświadczenia zdobyte we wczesnym dzieciństwie mają ogromy wpływ na zachowania dziecka w późniejszym okresie. Matka jest niezwykle ważną osobą w życiu dziecka. To właśnie ona zaspokaja potrzeby emocjonalne i biologiczne dziecka w okresie niemowlęcym, dlatego łączy ją z dzieckiem niezwykle silna więź. Dziecko w sytuacji nowej dla siebie odczuwa potrzebę kontaktu z matką, a gdy jest on niemożliwy budzi się w nim niepokój, lęk.

Co zrobić, by adaptacja dziecka w przedszkolu była sprawna?

Proces adaptacji powinien zachodzić stopniowo. Warto poświęcić pierwszy tydzień lub dwa, by powoli wydłużać czas spędzany przez dziecko w placówce. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwala dziecku zbudować pozytywny obraz nowego miejsca. Pomiędzy 2 a 3 rokiem życia, dziecko może przeżywać wzmożone objawy lęku separacyjnego.

Lęk separacyjny jest to naturalnie przeżywany, rozwojowy lęk przed rozłąką z rodzicem czy najbliższym opiekunem. Dzieci, które odczuwają lęk separacyjny odczuwają niepokój w sytuacji, gdy główny opiekun nie znajduje się w zasięgu ich wzroku. Odczuwany przez dzieci lęk separacyjny najczęściej wiąże się ze strachem przed tym, że rodzicowi może stać się coś złego podczas rozłąki. Stopniowe przyzwyczajanie dziecka do uczęszczania do przedszkola może pomóc zaadaptować się nawet najbardziej przywiązanym maluchom.

Przede wszystkim warto pamiętać, iż dzieci uczą się na zasadzie modelowania i obserwacji zachowania osób dorosłych. Pozostawienie dziecka pod opieką nowych, nieznajomych osób może być dla rodziców trudne. Naturalne jest więc poczucie niepokoju czy smutku. Niezwykle ważne jest, by rodzice wcześniej uporządkowali przeżywane emocje i przygotowali się na ten moment, by w chwili pozostawienia dziecka w przedszkolu, być dla niego oparciem. Jeśli dziecko zauważy niepewność rodzica – może to zaburzyć proces budowania poczucia zaufania względem miejsca, jakim jest przedszkole.

Warto także tłumaczyć dziecku, że zasady przedszkolne są ważne i należy ich przestrzegać. Dzieci lubią, gdy w ich świecie panuje porządek. Pozwala to budować poczucie bezpieczeństwa, co istotnie wpływa na czas adaptacji.

Jakie trudności najczęściej pojawiają się w procesie adaptacji?

Dzieci przede wszystkim mają trudności :

  • ze zmianą dotychczasowych standardów zaspokajania potrzeb emocjonalnych i biologicznych;
  • koniecznością nawiązywania kontaktów interpersonalnych z nieznanymi ludźmi;
  • zdobywaniem szybkiej orientacji w środowisku przedszkolnym;
  • nabywaniem poczucia przynależności do grupy społecznej;
  • zmianę rytmu i trybu życia;
  • inną pozycję dziecka w grupie przedszkolnej niż w rodzinie; Dziecko jest jedynie jednym z wielu którym nauczyciel musi poświęcić czas.
  • zmiany w sytuacji rodzinnej wywołania faktem podjęcia przez matkę pracy zawodowej.

Aby złagodzić objawy te, należy wzbogacić dziecko o pozytywne doświadczenia w kontaktach z rówieśnikami oraz dorosłymi. Może zabrzmieć to dość ostro, ale należy zmniejszyć zależność emocjonalną dziecka z rodzicem. Ważne jest rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych. Należy postarać się, aby pierwszy kontakt z rówieśnikami w grupie stał się dla dziecka możliwością do zdobycia pozytywnych doświadczeń i przeżyć oraz co jest bardzo istotne ze strony nauczyciela, dostosować program i wymagania stawiane dziecku do jego poziomu możliwości i potrzeb.

Rady dla rodziców, których dzieci rozpoczną uczęszczanie do przedszkola.

  • nie należy straszyć dziecka przedszkolem!!!
  • jakiś czas wcześniej wytłumaczyć mu dlaczego będzie musiał chodzić do przedszkola;
  • zaciekawić dziecko przedszkolem poprzez rozmowę (to miejsce, gdzie pozna nowych kolegów, koleżanki, wspólnie będą się bawić itp.);
  • przedstawić dziecku pozytywny obraz przedszkola, (przejdźcie się zobaczyć budynek i plac zabaw, pooglądajcie zdjęcia na stronie internetowej, wspólnie spróbujcie narysować przedszkole)
  • zaangażować dziecko w zakupy wyprawki do przedszkola;
  • jeżeli dziecko nie rozstawało się z rodzicami należy pozostawić go u osoby, która dziecko zna na jakiś czas, aby nie kojarzyło momentu rozstania z pobytem w przedszkolu;
  • wdrażać do przestrzegania umów i zasad;
  • pozwalać oraz zachęcać dziecko do samodzielności, do korzystania z toalety, samodzielnego mycia rąk, czy próby ubierania się;
  • starać się dostosować rytm dnia do tego panującego w przedszkolu.
  • pozbądź się swoich obaw – w razie wątpliwości zadawaj pytania nauczycielom, bądź gotowy do współpracy z przedszkolem

Jak powinno wyglądać rozstanie z dzieckiem?

Sam moment rozstania jest trudny zarówno dla dziecka jak i rodzica. Pamiętajmy, iż atmosfera powinna być przyjazna i miła, a sam moment rozstania przebiegł szybko i sprawnie

  1. Krótkie pożegnanie. Długie rozmowy, całusy, uściski, niekończące się przybijanie piątek utrudnia dziecku i rodzicowi rozstanie.
  2. Rytuały. Warto abyście przed wyjściem do przedszkola ustalili sposób rozstanie czy będzie to całus, przybicie „żółwika”, czy przytulas. Pierwsze dni na pewno będą trudne w utrzymaniu tego, ale z biegiem czasu na pewno dziecko się przyzwyczai.
  3. Mów prawdę. Powiedz dziecku, że nadszedł czas rozstania i wrócisz „po obiedzie”. Dobrze, żebyś określiła dziecku orientacyjny czas powrotu.
  4. Miłe komunikaty. Nie stosuj nigdy stwierdzenia „nie bój się”, bo uświadamiasz swojemu dziecku, że jest coś czego mógłby się bać. Zamiast tego powiedz „Miłej zabawy”, „Na pewno dzień Ci minie przyjemnie”. Pamiętaj o uśmiechu i ciepłym głosie, który pomoże twojemu dziecku nabrać pewności siebie, że „w przedszkolu jest fajnie”
  5. Cierpliwość. Okres adaptacji może przebiegać długo. Pamiętaj, że wiele zależy od Ciebie, nauczyciela i dziecka. Warto, abyś była wrażliwa na emocje dziecka. Krzyk i negatywne emocje z Twojej strony pogorszą sytuację.

Należy pamiętać, że każde dziecko przechodzi proces adaptacji w swoim tempie i na swój sposób. Rolą rodzica jest wsparcie i towarzyszenie dziecku w tym intensywnym czasie oraz pomoc w tworzeniu obrazu przedszkola jako bezpiecznego miejsca, gdzie dziecko może czuć się spokojne i swobodne.

Witamy po wakacjach – ważne informacje

Witamy po wakacjach

poniżej ważniejsze informacje dotyczące nowego roku szkolnego 2021/2022

INF. DLA RODZICÓW 01.09.2021

PROCEDURA ORGANIZACJI OPIEKI W PRZEDSZKOLU

II PROCEDURA NA WYPADEK PODEJRZENIA

oświadczenie rodziców

PROCEDURA PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA

Upowaznienie_do_odbioru_dziecka_z_przedszkola

WYKAZ_TELEFON__W_DO_SZYBKIEGO_KONTAKTU_Z_PRZEDSZKOLEM

Upoważnienia oraz wykaz telefonów do szybkiego kontaktu proszę wydrukować i przynieść uzupełnione w dniu 1.09.2021

Dziękujemy